Baile
PEER – 4 – ID
Acmhainní Oideachais agus Fostaíochta A Chur Chun Cinn Do Dhaoine faoi Mhíchumas Intleachta in Éirinn)
Faoi stiúir an Dr Donatella Camedda agus Catherine Murray, Cúntóir Taighde agus taighdeoir dochtúireachta
Áirítear sna Comhpháirtithe Tionscadail Inclusion Ireland, WALK Coláiste Íde agus Lárionad Choláiste na Tríonóide do Dhaoine faoi Mhíchumas Intleachta (TCPID).
Faoin taighde seo:
Fiosraíonn an tionscadal PEER – 4 - ID (Promoting Education and Employment Resources for People with Intellectual Disabilities in Ireland – Acmhainní Oideachais agus Fostaíochta A Chur Chun Cinn Do Dhaoine faoi Mhíchumas Intleachta in Éirinn) na dúshláin agus na deiseanna a bhaineann leis an aistriú ó oideachas go fostaíocht do dhaoine faoi mhíchumas intleachta (ID) in Éirinn. Bainfear leas as cur chuige modhanna measctha chun teagmháil a dhéanamh le rannpháirtithe ón bpobal ID, teaghlaigh, cúramóirí agus gairmithe.
Is tionscadal 12 mhí é PEER—4 – ID atá maoinithe ag Scéim Fondúireachtaí Nua 2023-2024 na Comhairle um Thaighde in Éirinn. Tá sé faoi stiúir an Dr Donatella Camedda (Ollamh Cúnta i Scoil an Oideachais) le tacaíocht ón gCúntóir taighde agus taighdeoir dochtúireachta Catherine Murray. Soláthraíonn ceithre chomhpháirtí taighde, Inclusion Ireland, Walk, Coláiste Íde, agus TCPID, ionchuir bhunúsacha don tionscadal. I measc na ngníomhaireachtaí comhpháirtíochta, is é Inclusion Ireland an príomhchomhpháirtí sibhialta ar a bhfuil freagracht náisiúnta i ngach spás sochpholaitiúil, ag obair i gcomhpháirtíocht le daoine eile chun Éire níos ionchuimsithí a thógáil do chách.
Tá sé d’acmhainn ag tionscadal PEER-4-ID feabhas suntasach a chur ar shaol dhaoine faoi mhíchumas intleachta. Trí fheabhas a chur ar ár dtuiscint ar na saincheisteanna ilghnéitheacha atá os a gcomhair le linn an aistrithe ríthábhachtaigh ó oideachas go fostaíocht, tá sé mar aidhm againn eolas a chur ar fáil do pholasaithe agus do thaighde amach anseo. Is í an sprioc atá againn timpeallacht ionchuimsitheach agus chumasaithe a chruthú a chuirfidh ar chumas na ndaoine seo a bheith rathúil agus barr feabhais a bhaint amach ina gcuid gníomhaíochtaí oideachais agus gairmiúla, rud a chuirfidh feabhas ar a gcaighdeán beatha.
Sa bhliain 2024, tabharfaidh an tionscadal PEER—4 – ID faoi agallaimh, grúpaí fócais, agus ceistneoirí, ag dul i gcomhairle le daoine faoi mhíchumas intleachta, lena dteaghlaigh, agus le fostóirí in Éirinn, ag tabhairt aghaidh ar thrí phríomhcheist taighde:
- RQ1) Cad iad na dúshláin atá roimh dhaoine faoi mhíchumas intleachta agus iad ag aistriú ón scoil go forálacha oideachais/oiliúna agus/nó seirbhísí fostaíochta a bhfuil tacaíocht léi?
- RQ2) Cad iad na dúshláin atá roimh sholáthraithe seirbhíse agus iad ag tacú le haistriú daoine faoi mhíchumas intleachta go hoideachas/oiliúint ar an gcéad leibhéal eile nó go fostaíocht a bhfuil tacaíocht léi?
- RQ3) Cad iad na hacmhainní a thacaíonn leis an aistriú idir oideachas agus fostaíocht do dhaoine faoi mhíchumas intleachta go náisiúnta?
Tá tuilleadh sonraí ar fáil ar an suíomh gréasáin agus is féidir teacht air i bhformáidí scríofa, éasca le léamh, fuaime, físe agus beochana. Tugann sé cuireadh don rannpháirtíocht agus míníonn sé sonraí an tionscadail.